donderdag 10 maart 2011

Ding 26 Privacy en veiligheid


Dit ding zou eigenlijk als eerste ding bij de 23 dingen moeten staan. Een voorlichting voor het internet. Ik was niet onwetend, maar nadat ik mijn naam ging googlen was ik wel een beetje verbaasd. Geschrokken toch wel 722 hits. Nadat ik mijn naam tussen haakje had geplaatst evengoed nog 113 hits. Waar komt dit allemaal vandaan.


Als ik dit geweten had dan...... dat is achteraf gepraat, maar toch.


Nergens ben je meer annoniem. Via je mobiel kunnen ze een heleboel gegevens vastleggen. en het wordt ook nog een bepaalde termijn bewaard. Met de camara's op straat erbij. Het is nu dus een tijd van je altijd goed gedragen want Big Brother is watching you.


Van de andere kant....kan dit ook nog een positieve bijdrage opleveren voor de samenleving. Alles is te controleren. Zal nu ook de criminaliteit verminderen?









1 opmerking:

  1. helaas zal het waarschijnlijk nieuwe vormen van criminaliteit opleveren. Niet eens zo zeer omdat je zelf op internet te vinden bent, maar wel jouw gegevens in databestanden van overheden e.d.

    BeantwoordenVerwijderen